Time flies and so did I ;-) - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Jacq Molendijk - WaarBenJij.nu Time flies and so did I ;-) - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Jacq Molendijk - WaarBenJij.nu

Time flies and so did I ;-)

Blijf op de hoogte en volg Jacq

25 September 2019 | Nederland, Schiphol

Hoi hoi allemaal hier weer een update uit Zuid Afrika. Het is alweer even geleden maar het intranet is hier meer niet dan wel haha. Ik heb het hier nog steeds erg naar mijn zin, helemaal gewend aan alles. Nou ja aan bijna alles want de gillende apen en dassies die rond en over mijn tent rennen ’s nachts wennen nooit denk ik. Ze houden me flink uit mijn slaap met hun gegil. Het is net of ze elk moment binnen komen ;-) Afgelopen vrijdag hadden we na het voeren en schoonmaken een heerlijke Spa dag bij het zwembad, een heerlijke lunch en daarna een massage dus dat was heerlijk relaxen. Op zaterdag ging ik met de zipline wat prachtig was. Zo mooi alles van bovenaf te kunnen zien echt geweldig gaaf. Je “vliegt” echt over alle bomen en luipaarden. Daarna een super lekkere echte hamburger gegeten dus ook een heerlijk rustig dagje. Er is een klein geitje, Carlos, dat is verstoten door zijn moeder en nu lekker hier rond huppelt tussen alle honden. Super leuk om dat te zien en om hem de fles te geven. Het voeren in de ochtend, om 7.30 uur, blijft elke dag weer erg leuk om te doen. Elke dag reageren de leeuwen en tijgers toch weer anders zodat je altijd op je hoede moet zijn. Zo bleek ook op de dag dat ik de botten ging verwijderen uit een hok waarin gevoerd wordt. Na het verwijderen van de botten schrob je dan de vloer met water en zit de leeuw weer aan de achterkant van dat hok in zijn grote verblijf. Er zat nog een stukje vlees aan de grond geplakt op 5 cm van de in-/uitgang en dat probeerde ik even met mijn schoen los te maken toen de leeuw besloot mij te besluipen en in 1 keer mega grommend op me af sprong. Ondanks dat ik weet dat het hek dicht is schrok ik me helemaal rot. Nou ja kan je ook maar weer gehad hebben. Vandaag de leeuwen en tijgers hun vitamines gegeven verstopt in een klein stukje vlees dat je dan geeft via het hek met een lange pincet. Je staat dan dus echt heel dichtbij. Kortom ik verveel me geen minuut en de tijd vliegt om want mijn laatste weekje is alweer gestart. Afgelopen dagen is het hier wel mega koud. De avonden zitten we binnen met heaters aan en voor de nachten heb je echt extra dekens nodig. Maar dat is dus ook Zuid Afrika.
Hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat en tot roarsssssssssssssssssssssss




  • 25 September 2019 - 20:48

    Sylvia Hoekstra :

    Super leuk om te lezen! Zo te horen geniet je volop!

  • 26 September 2019 - 15:55

    Imke:

    Ohh Jacq, ik zou me inderdaad ook rot schrikken!
    Het blijven altijd wilde dieren, kan je nooit helemaal vertrouwen. Geniet nog lekker van je laatste week!

  • 26 September 2019 - 18:55

    Jan En Ellen Schoorl:

    Hallo Jacq,
    Je bent lekker bezig daar. Hier is het een stuk rustiger, maar ook leuk.
    Geniet van je laatste week en zijn benieuwd naar je verhalen als je terug bent.
    Gr Jan en Ellen

  • 26 September 2019 - 18:55

    Jan En Ellen Schoorl:

    Hallo Jacq,
    Je bent lekker bezig daar. Hier is het een stuk rustiger, maar ook leuk.
    Geniet van je laatste week en zijn benieuwd naar je verhalen als je terug bent.
    Gr Jan en Ellen

  • 27 September 2019 - 15:02

    Malu :):

    Roaaaaaar, geweldig joh! Wat zal je zen worden daar in de natuur zonder internet. Wel een tikkeltje eng die leeuw die op je afkomt en die gillende apen. Al heb je daar bij ons wel ervaring mee :)

  • 01 Oktober 2019 - 13:59

    Linda:

    Wat een top tijd heb je daar gehad Jacq....
    Spreek je gauw!!
    Goede reis terug

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Schiphol

JacqroarsinAfrica

vrijwilligerswerk Big Cat Sanctuary Emoya

Recente Reisverslagen:

06 Oktober 2019

Dankie South AFrica and Emoya

25 September 2019

Time flies and so did I ;-)

15 September 2019

Nieuwe belevenissen

12 September 2019

Awesome!

10 September 2019

Eindelijk is het dan zover
Jacq

Jacq, 54 jaar, houd van een uitdaging en ga nu een droom van me waarmaken. Vrijwilligerswerk doen in Big Cat Sanctuary Emoya Zuid Afrika.

Actief sinds 04 Juli 2019
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 714

Voorgaande reizen:

10 September 2019 - 02 Oktober 2019

JacqroarsinAfrica

Landen bezocht: